maandag 26 mei 2014

Vakantiegeld

Afgelopen vrijdag kwam mijn salaris binnen, inclusief het vakantiegeld, wat dat betreft is Mei toch altijd een fantastische maand ;)

Het salaris van vriend is helaas nog niet binnen, maar dat kan niet lang meer duren.

Bij verschillende banken zijn er momenteel acties als je een bepaald bedrag spaart. Bij de ING kun je bijvoorbeeld €500 sparen en dan krijg je een tijdschriftenbon (als je doorgeeft dat je die €500,- hebt gespaard)
Ik lees zelf veel tijdschriften, maar leen ze dan bij de bieb, deze actie vond ik wel leuk en de bon lag supersnel op de mat, ik heb het proefabonnement inmiddels besteld.

Het vakantiegeld gaat dit jaar zo snel mogelijk naar de spaarrekening. Onze bruiloft is al over 3,5 week (!!!!) en gelukkig is bijna alles betaald. Dit betekend wel dat de spaarrekening weer aangevuld moet worden, dus we sluizen het vakantiegeld lekker door ;)

Daarnaast zijn we nog steeds van plan om het huis eens goed in de verf te zetten, daar gaan we ons na de bruiloft mee bezig houden. Genoeg plannen dus ;)

Krijg jij vakantiegeld en waar geef je het aan uit?

6 opmerkingen:

  1. Wij gaan met de kinderen twee weken naar Griekenland in juli. Het vakantiegeld van man gebruiken we hiervoor. Mijn vakantiegeld sparen we. De wasmachine, droger en koelkast zijn aardig op leeftijd. We hebben een mooie buffer voor deze kosten die we graag aanvullen.
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee hier geen vakantiegeld. Het is eigenlijk gewoon geld dat je het hele jaar door reserveerde. Ik krijg dit geld gewoon wél uitgekeerd waardoor ik er rente over kan ontvangen.
    Met een beetje discipline spaar ik maandelijks al geld voor vakantie of andere dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van het vakantiegeld gaan we met vakantie. Wat er overblijft gaat naar de spaarrekening. Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Man kreeg bericht dat het vakantiegeld 2 weken later wordt uitbetaald, dit ivm belasting die het bedrijf ook moet betalen en andere rekeningen. Klinkt niet erg positief..... Maar ik maak me niet zoveel zorgen, want dit is elk jaar bijna zo...dan zouden ze er toch wat van moeten leren zou je zeggen. Met het geld gaan we het najaar of volgend jaar pas op vakantie, want zijn net een weekje weggeweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik bestelde ook 'zo'm tijdschriftenbon en kon er wel 2 tijdschriften van lezen.. Verwacht er niet teveel van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het grootste gedeelte wordt gespaard. Ik vind het vakantiegeld altijd een lekker bedrag de spaarrekening weer te spekken.

    BeantwoordenVerwijderen