vrijdag 30 mei 2014

Nieuwe schutting

Onze buren zijn druk hun tuin aan het opknappen. Nog geen 3 jaar terug werd de tuin ook al flink verbouwd, en hoewel iedereen dat zelf moet weten, zitten ze er nauwelijks.

Toch wordt de tuin dus weer veranderd en hoewel ik allemaal frutsels in de tuin vooral erg overbodig vind, ziet het er alweer prachtig uit.

Onze tuinen worden gescheiden door een schutting, onze huizen zijn in 2003 gebouwd en wij zijn er in 2010 komen wonen. De schutting ziet er erg oud uit en elke herfst zit ik bij een flinke storm voor het raam om te kijken wanneer die schutting om zou kunnen waaien. Tot nu toe staat hij nog fier overeind, maar hij moet eigenlijk wel echt vervangen worden.

We waren dan ook blij verrast dat de buurman voorstelde samen een nieuwe schutting te bekostigen. Hij zorgt voor de materialen en de plaatsing, aangezien hij iemand kent die dat voor ons kan doen. De kosten bedragen €350,- en die delen we netjes door 2, dus voor €175,- hebben wij zaterdag een nieuwe schutting staan.

Hoewel het erg kortdag is en we dan toch nog vlak voor het eind van de maand een flinke uitgave hebben, ben ik er wel erg blij mee. Als we wachten tot de schutting omvalt, dan blijft het vast een tijdje liggen. En ik vindt onze buren erg aardig, maar hecht ook wel wat waarde aan privacy.

Het enige nadeel is dat wij flinke frambozenplanten tegen en tussen de schutting hebben groeien, deze zitten nu net vol met frambozen. We hebben bedacht dat we de planten vandaag gaan verplaatsen en dan hopen we dat de frambozen nog lekker doorgroeien, want we vinden het ook zonde om ze kapot te laten trekken. Ik hoop dat het lukt, en anders laten we volgend jaar gewoon nieuwe planten tegen de nieuwe schutting aangroeien, ook geen probleem! ;)

2 opmerkingen:

  1. Dat lijkt mij ook wel fijn zeg! Voor 175 euro een stevige nieuwe schutting is niet gek. En komen jullie qua smaak ook wel overeen? Dat niet de één iets heel anders wil dan de ander?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat valt gelukkig mee! Al is in mijn ogen een schutting gewoon een schutting, ze hebben een mooie uitgekozen :)

      Verwijderen