vrijdag 27 december 2013

Kerststukjes....

Zo, de kerst is weer afgelopen. Wij hebben heerlijke dagen gehad. Gewoon lekker gegeten en het samenzijn met familie.

Vorige week kreeg ik een kerststukje van vriend, hartstikke lief! Het was een stukje van de plaatselijke supermarkt, was €6,- maar echt hartstikke vol en mooi!

Vorig weekend besloten wij om nog even langs het tuincentrum te gaan. We hadden een etentje en wilden graag en kerststukje meenemen (en nog even de kerstmarkt bekijken) daar aangekomen viel de keus flink tegen. Althans.... Er was genoeg keus, maar duuuuur! Het goedkoopste kerststukje was €10,- en dat was een kaarsje met 2 takjes.

Verder waren er dus alleen maar duurdere kerststukjes. Ik zag stukjes van €20 en €30. Maar als je een stukje wilde dat er een beetje mooi vol uitzag... Dan was je ruim €45,- kwijt! Wat belachelijk.... Ik vraag me nog steeds af wie dit nou koopt. Je kunt het elders veel goedkoper krijgen of zelfs nog zelf maken. Ze hadden de winkel vorig weekend ook nog bomvol staan, dus wellicht dachten er meer mensen zo over.

Uiteindelijk hebben we een kerstster naar het etentje meegenomen. Ook feestelijk! En ik vraag me nog steeds af hoeveel van die "geweldige" kerstukjes ze weg hebben kunnen gooien... Ook weer zo goed voor het milieu! :S

4 opmerkingen:

  1. Kerstavond fietste ik van werk naar huis (ca 18:00 uur) en in het voorbij fietsen zag ik dat bij de j umb o de kerststukjes voor een habbekrats werden verkocht. Overigens zelf niets gekocht, schoonmoeder had een prachtig kerststuk voor mij gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik wilde ook graag een kerststukje, maar toen ik de prijzen zag van de stukjes die ik mooi vond , heb ik toch maar niets gekocht, wel zag ik een mooie bos dennentakken voor 1,79 euro, die heb ik wel gekocht en toen bedacht ik dat ik ook nog een kans in de tuin had hangen en daar heb ik me hulp van wat klimop uit de tuin, de dennentakken en wat spulletjes uit mijn kersdozen een mooie krans voor binnen van gemaakt en met de overgebleven takken ,de klimop en nog meer eigen spulletjes een mooi stukje voor aan de muur gemaakt, voor nog geen 2 euro heb ik twee hele mooie kerststukken en iedereen vraagt waar ik die gekocht heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind die prijzen ook echt belachelijk, maar tuincentra zijn met veel dingen veel te duur. Een leuk kerststukje is natuurlijk zo zelfgemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tsjonge wat een absurde bedragen voor kerststukjes zeg! Ik kan me voorstellen dat je die niet hebt gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen