zondag 29 september 2013

Water

Laatst moest ik de meterstand doorgeven van de watermeter. Hoewel water echt niet duur is, vind ik het toch belangrijk om hier bewust mee om te gaan en daarom wordt hier bijvoorbeeld het toilet weleens doorgespoeld met water uit de droger of uit het bad.

We hebben het afgelopen jaar 64 m3 verbruikt. Als ik even zoek op internet zie ik een gemiddeld verbruik voor 3 personen van 137m3. Ik weet niet precies of ik onze kleine man mee kan rekenen als een "heel" persoon, maar zelfs voor 2 personen is het gemiddeld 91 m3.

Dat betekend dus dat we het eigenlijk heel goed doen! En eerlijk gezegd zou ik niet weten wat ik nog beter zou kunnen doen. Het is voor ons ook echt normaal om de kraan uit te zetten, de stopknop op het toilet te gebruiken en ga zo maar door.

Gisteren ontving ik de factuur in mijn mailbox. En we blijken minder verbruikt te hebben dan vorig jaar. Ons voorschot bedrag was; € 26,74 en wordt nu € 25,37

Zoals gezegd; water is niet duur, maar ach, het scheelt toch weer ruim een euro. Altijd mooi meegenomen!

Wat is jullie verbruik per jaar? En bespaar je bewust op water?

10 opmerkingen:

  1. Wij hier gezin met 4 kinderen verbruiken 58 M3 per jaar al jaren gelijk en zuinig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier gebruiken wij met ons vieren, 40, 39, 12 en 13 167 m3. Was hier al heel trots op, maar als ik het zo zie is er nog veel werk aan de winkel. groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed hoor! Wij zitten op, slik, 140m3 per jaar.. Twee volwassenen en een kleintje.. We zijn de laatste tijd begonnen met een douchetimer en dat scheelde de eerste maand 3.200 liter vergeleken normaal verbruik..
    Jouw voorschotbedrag is per kwartaal neem ik aan?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 55 kuub met zijn tweetjes! Maar dan moet ik er wel bijzeggen dat wij stadsverwarming hebben, dus het warme water komt daar dan nog bij... Daar heb ik nu even geen zicht op, helaas, want ik kan niet bij de warmwater meter

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij verbruiken per jaar 104 m3 inclusief zwembad vullen in de zomer, 2 x 10 m3. Voor een gezin van 2 volwassenen en 2 kids 14 en 11.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij gebruiken zo tussen de 1,6 en 1,8 per week voor 3 personen en in het weekend nog een persoon extra.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik weet het niet precies, maar het kan vast wel minder...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geen idee nog, maar ik hoop onder de 50m3 te blijven. Dat is het gemiddelde voor één persoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ons verbruik was 70 kuub met 2 personen

    BeantwoordenVerwijderen