vrijdag 27 september 2013

Gratis warmte....

Heeeeerlijk! Vandaag was de zon eventjes terug. Ik <3 zon.... en ik was eigenlijk nog niet echt klaar met de zomer, dus gooide ik vanmorgen alle gordijnen en ramen lekker open.

Ons huis is gebouwd in 2003 en dus erg goed geïsoleerd. Ik lees her en der dat de verwarming al aan moet, maar in onze woonkamer is het nog steeds rond de 22 graden.

Natuurlijk wil ik zo lang mogelijk wachten met de verwarming aangooien. We krijgen binnenkort de afrekening binnen van de elektra en het gas, maar de laatste keer dat ik keek zouden we toch een klein bedrag bij moeten betalen als we zo door zouden gaan. Ik probeer dus deze en volgende maand nog even extra zuinig te doen, zodat we misschien toch gelijk lopen straks.

Anyway.... vanmorgen dus heerlijk alle gordijnen opgegooid en samen met kleine man heerlijk op het vloerkleed gelegen... totdat het wel erg warm werd. Ik keek op de thermostaat en die stond inmiddels op 24,5 graden!! Toen zijn we lekker de tuin ingegaan en hebben daar ook nog heerlijk in de zon kunnen zitten. (en kleine man lekker gespeeld)

Zelfs bij hartje winter is het een goede tip; Gooi de gordijnen open en de zon warmt je huis lekker op, gratis warmte, ideaal!

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk he dat zonnetje in je eoonkamer?
    Overag is het hier in huis ook nog 20graden.
    Maar s'avonds koelt het flink af naar 17 graden.
    Maar met een paar sloffen en een warme trui is het nog wel te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk dat zonnetje, ik heb vanmorgen lekker de tuindeuren open gezet en vanmiddag de zon binnen laten schijnen, het is vanavond nog steeds 20 graden in huis!
    Wij hebben ok de cv nog niet aan, zit in het zelfde schuitje, vermoedelijk bij betalen (we wonen hier pas) dus nog even uitzingen, maarja met 20 graden hoeft de cv ook nog helemaal niet aan en een vestje is anders zo gepakt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toen het vorige week regelmatig regende moest hier de verwarming wel aan, jet werd te kil. Deze week lukt het prima om het huis te verwarmen met de zon. Hier was het gisteren 21.5 graad, in de avond twee graden koeler en nu is het 18 graden, maar straks komt de zon er weer bij en wordt het gratis warmer.
    De wind is hier in het noorden trouwens al flink fris.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gisterenmiddag heerlijk een dik uur op het balkon gezeten. Het was zo lekker warm. Ik kon m'n bikini wel weer aandoen als ik zou willen....heerlijk! Dus flink wat zonvitamientjes ingeslagen nu het nog kan.
    De nachten zijn wel weer erg fris. In twente op sommige plekken al weer vorst aan de grond geweest.
    Binnen bij mij is het steeds tussen 20,5 en 21 graden. Verwarming hoeft nog lang niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier heb ik in de nazomer en winter altijd de gordijnen open! Heerlijk, die gratis warmte. Wij hebben ook de verwarming nog niet aan gehad en het lijkt er op dat dat ook nog wel even duurt. In de avond heb ik een plaid en lekkere sokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niet alleen de zon geeft gratis warmte .Ook de oven nadat je gebakken hebt.

    BeantwoordenVerwijderen