woensdag 16 januari 2013

Besparen = leuk!

Wij zijn nu ruim 2 jaar aan het besparen en momenteel hebben we (gelukkig) weer iets meer te besteden. Het blijkt ook dat we nu iets meer uitgeven, we gaan iets makkelijk met het geld om. Toch zullen we altijd blijven besparen op de dingen die we minder belangrijk vinden, bijvoorbeeld de vaste lasten.

De afgelopen tijd hebben we elke maand iets bekeken en aangepakt. We zijn overgestapt van energieleverancier, hebben verzekeringen veranderd, aangepast of we zijn overgestapt naar een andere verzekeraar.

Ons doel is om dit zeker te blijven doen. Soms ben je maar een paar euro goedkoper uit per maand, maar is er een actie dat je bijvoorbeeld een cadeaubon krijgt, als deze acties de moeite waard zijn, stappen wij toch over.

Elk jaar kun je opnieuw kijken en een leuke bonus (bij een energieleverancier) of een extraatje (zoals dus de cadeaubon) krijgen. Afgelopen week hebben wij gekeken naar onze abonnementen voor televisie, telefoon en internet. We hebben best een uitgebreid televisiepakket, aangezien wij fervent tv kijkers zijn, dit is dus iets wat wij belangrijk vinden. We hadden internet en telefonie bij een andere aanbieder, maar zijn hiermee overgestapt naar onze televisieprovider. Dit betekend dat we 6 maanden korting op de maandlasten krijgen. Dit soort dingen zijn voor ons dus zeker de moeite waard om over te stappen!

Hetgeen waar ik het meest trots op ben, is dat wij onze vaste lasten op dit moment zo hebben verlaagd, dat we zouden kunnen leven van 1 salaris!!! Wauw! ik vind het geweldig. We kunnen nu dus (weer) flink sparen om het aflossingsvrije gedeelte van de hypotheek af te lossen en zo nog lagere maandlasten te krijgen.

Daarover gesproken; We hebben ons spaardoel behaald en de eerste aflossing bij elkaar. Ik merk alleen dat ik het best spannend vind om het over te maken naar de bank. Vragen zoals; doen we er wel goed aan? spoken een beetje door mijn hoofd. Onzin natuurlijk! ik ga de komende dagen uitzoeken hoe we precies moeten aflossen en dan gaat de eerste €500,- richting de bank.

Waar besparen en consuminderen al niet goed voor zijn! ;-)

2 opmerkingen:

  1. door het afgelopen jaar veel te besparen en te consuminderen, had ik een mooi spaarpotje bij elkaar gespaard dat ik de afgelopen maand geinvesteerd heb in een paar voor mij belangrijke uitgaves, zoals na 10 jaar weer eens een nieuwe winterjas, een reistas ,een goede handtas ,een paar regenlaarzen,een portemonnee, toilettas en nog wat dingen zoals ondergoed, sokken en pantoffels, pyama ,door alles in de opruiming te kopen viel de prijs best mee en het zijn dingen waar ik over het algemeen jaren mee doe. lijkt niet echt een consuminder actie ,maar de dingen die ik nu vervangen heb ,had ik al jaren gebruikt en de meeste waren toendertijd ook nog 2e hands dus en ook nu heb ik alles met een flinke korting gekocht ,dus valt eigenlijk reuze mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo te lezen ben je hartstikke goed bezig! Petje af hoor!

      Verwijderen