donderdag 21 juni 2012

De bibliotheek

Ik ben al zolang ik mij kan herinneren lid van de plaatselijke bibliotheek. Als jong meisje was ik al gek op lezen en tegenwoordig is dat voornamelijk tijdens vakanties een favoriete bezigheid.

Tijdens mijn zwangerschap kwam ik nog regelmatiger in de bieb. Lekker een grote stapel boeken en tijdschriften mee naar huis en helemaal ontspannen op de bank hangen, heer-lijk!

Helaas ga ik nu veel minder, want (je raadt het al) ik heb er niet zoveel tijd voor ;-) Maar... gisteren was het weer zover, en dat kwam door zoonlief.

Van onze gemeente ontvang je een uitnodiging als je een kindje hebt gekregen om je kind in te schrijven bij de bibliotheek. Kosten tot 12 jaar; € 0,- Ik ben fan! :-) We hebben zoonlief dus ingeschreven en alvast wat leuke boekjes meegenomen. Hij vind de boekjes helemaal geweldig, dus het was een goede zet en hij lijkt op zijn moeder!

Toen ik er langer over nadacht, bedacht ik mij hoe "vrekwaardig" de bibliotheek eigenlijk is. Ik ben zelf ook lid voor een habbekrats en haal regelmatig boeken en tegenwoordig ook tijdschriften. Als ik al die dingen los zou moeten kopen, zou ik een vermogen kwijt zijn. Dus ik heb al heel wat bespaard!

Populair zijn dus tegenwoordig de tijdschriften, maar ze hebben van alles! Ook leuke kookboeken en natuurlijk alle bespaarboeken!

Je kunt dus heel wat besparen door lid te worden van de plaatselijke bibliotheek. Moet je natuurlijk wel je boeken op tijd terug brengen, anders kan het je uiteindelijk toch nog veel geld kosten.

Ben jij een boekenwurm? En ben jij lid van de bieb? Waarom wel of waarom niet? Ik ben nieuwsgierig of er mede boekliefhebbers zijn die mijn blog lezen!




5 opmerkingen:

  1. Ik ben een absolute boekenwurm en word echt nijdig als ik een week geen uurtje heb gehad om ongestoord(!) te lezen. Mijn man, oudste dochter (4) en ik zijn lid van de bieb à €5 per jaar. Jongste dochter zullen we binnenkort ook lid maken; die is net 1 geworden en begint interesse te krijgen in boekjes.

    Siebrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben sinds mijn kindertijd lid van de bieb. De hoeveelheid boeken die ik daar weghaal wisselt nogal. Op het moment kom ik er weer regelmatig, maar er zijn ook jaren dat ik er helemaal niet ben geweest.
    Van huis uit ben ik wel een boekenwurm (geen wonder als je zonder tv opgroeid), maar nu met 2 banen en 4 kinderen is het wat lastiger om tijd en ruimte in het hoofd vrij te maken om weer eens een paar boeken te lezen. Ik begin er vaak niet aan om een heerlijk ontspannend boek te lezen omdat ik weet dat ik niet aanspreekbaar ben en normaal functioneer voordat ik het boek uit heb :)

    WG

    PS de test die ik moet uitvoeren om aan te tonen dat ik geen robot ben is haast onmogelijk! Misschien ben ik robotogen nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wist niet eens dat je die test moest doen! volgens mij staat hij standaard op blogspot. Ik ga binnenkort eens kijken of ik er iets aan kan doen!

      Verwijderen
  3. Ik vind de bibliotheek echt fantastisch, en kom er twee keer per week. Ik haal er boeken en tijdschriften, en spaar zo echt bakken met geld uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lees ook graag, hier mag je onbeperkt boeken lenen per x. Kinderen zijn gratis tot 16 jaar. Mijn man heeft een gratis pas omdat ik lid ben. Voor 32 euro pj voor 2 personen onbeperkt lenen, is dit heel goedkoop.

    BeantwoordenVerwijderen